Summer Course in Community Manager

Solicita información

Analisis de educaedu

Luciana Consiglio

Summer Course in Community Manager

  • Modalidad de impartición La impartición del programa se realiza de manera presencial.
  • Número de horas La duración del curso es de 100 horas.
  • Titulación oficial El IED otorga un certificado a los estudiantes que concluyen la cursada.
  • Valoración del programa El curso de verano de Community Manager se propone formar profesionales conscientes de la importancia de la comunicación a través de las redes sociales para la proliferación de una marca, teniendo en cuenta el contacto con el cliente y la manera de transmitir los mensajes. El programa incluye lecciones teóricas y prácticas para que el estudiante desarrolle una visión creativa, estratégica y fundamentada que le permita elaborar material innovador y competitivo que sea eficaz y que genere un impacto en la audiencia, además de adquirir herramientas para el trato con el cliente, la elaboración de piezas de diseño, entre otras habilidades.
  • Precio del curso Por consultas sobre el precio, contactarse con la institución académica.
  • Dirigido a El curso está destinado a personas que busquen formarse en comunicación con una orientación hacia los medios digitales.
  • Empleabilidad El curso habilita al estudiante a ejercer como Community Manager.

Summer Course in Community Manager

  • Contenido
    Start date: July 2014 | Duration: 100 hours | Language: Spanish


    Course Objectives:

    • to acquire a deep understanding of the work carried out by a Community Manager.
    • To learn to develop a social media strategy for any brand or institution.
    • To learn to use the necessary tools to build a brand message in social networks and to monitor existing mentions and conversations.
    • To delve into existing channels and to learn about regulations and professional deontology.

    Work opportunities:

    It is worth highlighting these professional activities, among others:

    • Community Manager at a communications agency
    • Community Manager at a company
    • Freelance Community Manager


    Description:

    Social networks have turned into the place where brands interact with their target customers and represent a great opportunity to participate in the client’s life. Companies have therefore assimilated social media in their global communication strategy.

    A Community Manager is the spokesperson of a brand for the internet, and should be an experienced communication expert capable of building contents, dealing with communities. He should be proficient in social media and skilled at monitoring web reactions, through specific tools that allows him to examine information that he can pass on to Communication and Marketing managers.

    Programme: the Web 2.0 and social networks. How to design a social media strategy. Monitoring: analytics tools and reports. Social networks: Tuenti, Twitter, LinkedIn. User-generated content platforms: YouTube, Flickr. Corporate blogs. Brand content-generating, storytelling. SEO and SEM. Geolocation and mobility. Online reputation. How to measure ROI and ROR. Final project.

    Methodology:

    The didactic methodology developed throughout the course is mainly based on:

    1. Lectures by important professionals working in the field.
    2. Case studies.
    3. Practical activities.
    4. Final presentation of projects, overseen by a professional jury.

    Sobre IED:

    Modelo Académico:

    La matriz del diseño toma la forma de las cuatro escuelas del IED: IED Design, IED Moda, IED Visual Communication y IED Management.

    Las cuatro escuelas de cada sede del IED son completamente independientes: lo que las une son el común denominador de la cultura del diseño y los principios que las inspiran.


Otra formación relacionada con marketing en internet / marketing online