Modalidad de imparticiónEl programa tiene modalidad de impartición presencial.
Número de horasLa formación dura 4 semanas.
Titulación oficialSe otorga a los estudiantes que finalizan la cursada un certificado del IED.
Valoración del programaEn la industria de la moda, las relaciones públicas juegan un importante rol, al igual que la organización de eventos.
Durante la cursada de Fashion Events and PR, el estudiante se expondrá a todo este aspecto de la industria vinculado a lo más humano, las relaciones con las personas, la organización de eventos donde todos se encuentran en un lugar y la moda es protagonista.
El estudiante adquirirá las herramientas que necesita para comprender el funcionamiento de estas disciplinas y poder desarrollar un proyecto final teniendo en cuenta todos los pasos que eso implica (pre, post producción) y obteniendo una visión estratégica y un profundo conocimiento de la industria.
Precio del cursoPor consultas de tarifas, dirigirse al centro educativo.
Dirigido aEl curso se dirige a personas que deseen desarrollar una carrera profesional en el ámbito de las relaciones públicas y la organización de eventos de moda.
EmpleabilidadEl estudiante podrá ejercer lo aprendido durante el curso de diversas maneras: trabajando como profesional independiente, en equipos de trabajo de empresas, organizaciones, agencias y proyectos del sector.
Summer Course Fashion Events and PR
ContenidoSummer Course Fashion Events and PR .
Start date: June 2017
Duration: 4 weeks
Language: English
Develops the essential skills and techniques to create and design professional fashion events.
Students will learn how to merge the use of public relation strategies, fashion communication and event planning in order to stage an actual fashion event as their final project for a partner company.
Description .
Schedule: This course meets Monday to Thursday with morning and afternoon sessions for a total of 75 contact hours.
Level and Pre-requisites: Introductory course; no previous studies within the field are required. Skills such as basic visual communication such as computer graphics, and basic photography are useful. Students are encouraged to familiarize themselves with the major themes that will be presented:
Milan Fashion Week, Italian Designers , Italian Fashion Reading List
Learning Outcomes : Expose students to public relations professionals and through site visits to media events and guest lectures; Develop a mastery of fashion communication techniques and production of press releases and invites. Design and execution of a fashion inspired public relations event in Florence; Application of fashion event management principles as part of the pre and post production stages as part of the final project.
Topics Covered: Principles of public relations, fashion communication and writing, event planning and management, branding use of public relations via press kits, corporate sponsorship as well the use of technology and media (new and traditional).
Otra formación relacionada con relaciones públicas